صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

قیمت خرید دلار در بانک‌ها امروز ۹۷/۱۱/۲۹

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۲ هزار و ۲۳۶ تومان و ۹ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۸۴۳ تومان و ۳ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۸۰۱ تومان و ۷ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخ ارز و ارز های دیگر میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید همچنین میتوانید برای انجام کار های ارزی مانند حواله ارز با تعداد بالا بدون اتلاف وقت با صرافی پارسه در ارتباط باشید.

چرا احتمال ریزش قیمت ارز بالاست؟

چرا احتمال ریزش قیمت ارز بالاست؟

قیمت‌های فعلی واقعی نیست، منتظر کاهش نرخ‌ها در آینده نزدیک باشید. این سخن رییس کل بانک مرکزی و برخی دیگر از مسئولان اقتصادی کشور است.

شاید برای بسیاری اعلام ارزان شدن دلار در ماه‌های پیش رو عادت مالوف مقامات ایران باشد کما اینکه ردگیری سخنان سیف، رییس کل پیشین بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد وی تاکید داشت قیمت‌ها به زودی کاهش می‌یابد، اما نه تنها کاهشی رخ نداد بلکه رکورد شکنی‌ها به حدی بود که اقتصاد شوکه از وضعیت رخ داده، قدرت نمایی ارز را تماشا می‌کرد.

بانک مرکزی و تشویق صادر کنندگان

در این راستا بانک مرکزی با هدف تشویق صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کرده و عملکرد مثبتی در بازگردانی ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور داشته اند، امتیازات و مشوق‌هایی را برای این فعالان اقتصادی در نظر گرفته است. رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات منوط به ثبت تمام اطلاعات توسط بانک و صرافی‌های مجاز در سامانه نیما و سنا حسب مورد خواهد بود.

بر این اساس مقرر است صادرکنندگانی که بیش از ۶۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را مطابق مصوبات پیشین به چرخه‌ی اقتصاد بازگردانده‌اند، علاوه بر موارد تصریح شده در جدول در صورت نیاز به تخصیص و تأمین ارز در اولویت بانک مرکزی قرار خواهند گرفت.

با این تصمیم به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به کشور افزایش یافته و همین مساله تنگنای ایجاد شده را تا جدی برطرف نماید. از سوی دیگر تصمیم شورای پول و اعتبار در خصوص مکانیزم تخصیص ارزوارداتی خود مانعی بر سر راه سودجویی در این حوزه خواهد بود.

این دو اقدام در کنار اقدامات ویژه دیگری که مدتی است از اجرای آن‌ها می‌گذرد و روند گردش نقدینگی را کند کرده، می‌تواند در روز‌های آتی زمینه را برای کاهش نرخ ارز فراهم آورد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخبار روز ارز و اطلاع از قیمت های ارز میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا از اخبار ارز عقب نمانید.

افزایش تقاضای حواله ارز

افزایش تقاضای حواله ارز در پایان سال میلادی

دبیرکل کانون صرافان افزایش تقاضا برای حواله های ارزی از بانکها و صرافی‌ های مجاز را در پایان سال میلادی امری طبیعی عنوان کرد.

با توجه به تسویه‌ های تجاری پایان سال میلادی، افزایش تقاضا برای حواله‌ های ارزی و مسافرت‌ ها از بانک‌ ها و صرافی‌ های مجاز امری طبیعی و بدیهی است.

پس از اتمام تعطیلات سال نو میلادی و با فروکش کردن تقاضای یاد شده و افزایش عرضه ارز صادرکنندگان غیر نفتی، عرضه ارز به سمت اقتصاد کشور بطور چشمگیری تقویت میشود و اثرات مثبت خود را بر نرخ ارز خواهد گذاشت.

برای حواله ارزی در صرافی پارسه سود تعیین شده به مقدار کمی است که می توانید با اطمینان خاطر و سود کم این کار را انجام دهید ، برای هر یک از ما سودی که برای حواله ارزی با مقدار پولی که حواله می کنیم مهم است.

ممکن است در صرافی ها مقدار پولی که حواله میکنیم با سودی که می پردازیم خیلی بیشتر باشد ، ولی در صرافی پارسه اینگونه نیست با توجه به پولی که حواله میکنید به میزان سود به صرفه هم برای شما و هم برای صرافی در نطر گرفته می شود.

محصوصا در این زمان که پایان سال میلادی هستید و افزایش تقاضای حواله ارز گرم است و صرافی ها برای اینکه پول بیشتری به جیب بزنند سود بیشتری می گیرند اما با مراجعه به صرافی پارسه میتوانید سود کمتری بپردازید جوری که هم شما و هم صرافی رضایت داشته باشد.

همچنین مدت زمان حواله ارزی در صرافی پارسه در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد و سرعت غیر قابل وصف ارز به محل مورد نظر حواله میشود.

برای انجام حواله ارزی میتوانید با راه های ارتباطی که در سایت ذکر شده است در ارتباط باشید.

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز ، قابلیت اجرا ندارد

روش‌های اعلامی بانک مرکزی برای بازگشت ارز ، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با انتقاد از اجرایی نشدن روشهای مطرح شده از سوی دولت برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: این روشها تنها بر روی کاغذ است و عملا قابلیت اجرایی پیدا نکرده است و تنها روش ممکن، همان بازگشت ارز از طریق سامانه نیما است.

از میان روشهای پیشنهادی مطرح شده برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، تنها روش عرضه به سامانه نیمایی در حال اجرا است و بدلیل مشکلات موجود، این روش نیز برای صادرکنندگان یا ممکن نیست و منتج به ضرر میشود.

متاسفانه این روشها تنها بر روی کاغذ است و عملا قابلیت اجرایی پیدا نکرده است و تنها روش ممکن، همان بازگشت ارز از طریق سامانه نیما است.

وی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال وقتی صادرکننده میخواهد ارز حاصل از صادراتش را در اختیار واردکننده دیگری قرار دهد، فرایند ثبت سفارش امکان پذیر نیست و از سوی دیگر، اگر خودش هم بخواهد ارز حاصل از صادرات خود را صرف واردات کالای دیگری کند، با بهانه اینکه در چند سال گذشته سابقه واردات آن کالا را نداشته و دلایل دیگری از این دست، امکان واردات را ندارد.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، تصمیمات اخیر دولت و مشکلات حاصل از تعهدات ارزی باعث کاهش شدید صادرات ایران طی ماه‌ های اخیر شده و این روند نزولی صادرات هم چنان ادامه خواهد داشت.

برای اطلاعاتی بیشتر در مورد نرخ ارز و اطلاع از اخبار های بیشتر کافیست صرافی پارسه را دنبال کنید تا از اخبار داغ روز ارز و صرافی ها باخبر شده و برای انجام کارهای ارزی و تبادل ارز خود به ارز های دیگر به صرافی پارسه مراجعه کنید.