صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

ارز مسافری در صرافی

۵۰۰۰ یورو ارز مسافری در صرافی های مجاز ارائه میشود.

با ابلاغ بانک مرکزی امکان خرید ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو ارز مسافری برای سفرهای خارجی از صرافی های مجاز امکان پذبر است.

به نقل از صدا و سیما، هیئت دولت تصمیم گرفت که دوباره خرید و فروش ارز آزاد شود و صرافی ها فعالیت خود را آغاز کنند. سیاست ارزی بانک مرکزی بر این قرار گرفت که صرافی های مجاز فعالیت خود را در جهت خرید و فروش ارز مجددا شروع کنند البته بارعایت مقررات ارزی و مبارزه با پولشویی!

بر اساس این ابلاغیه صرافی های معتبر میتوانند حداکثر ۵ درصد از حواله های ارزی خریداری شده را به صورت اسکناس نموده و به فروش رسانند و کلیه هزینه های نقل و انتقال به عهده خریدار میباشد.

مصارف خدماتی که فروش ارز به آنها مجاز است:

دانشجویی و دانش آموزی - درمانی - مسافرتی - حق عضویت و حق ثبت نام سازمانها و مجامع بین المللی ،محافل علمی - هزینه چاپ مقالات علمی، فرصت مطالعاتی - هزینه اشتراک و اجاره شبکه های اجتماعی - هزینه برگزاری همایش های بین المللی و اعطای جوایز جشنواره ها و مسابقات - هزینه شرکت در نمایشگاه های خارج از کشور - هزینه انجام آزمایشهای علمی و فنی - انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین المللی - هزینه شرکت های اعطام کننده زائرین به عتبات عالیات - ثبت نام در آزمونهای بین المللی - هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران - رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت - هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی - هزینه خرید امتیاز پخش فیلم - انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین‌المللی - هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی -  شرکت‌ در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور - هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی -  تبدیل مانده ریالی ناشی از خرید ارز اتباع خارجی - حق الوکاله دعاوی خارجی

مسافران بر اساس اعلام بانک مرکزی با در دست داشتن بلیط ،گذرنامه و ویزا اقدام به دریافت ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو ارز مسافری یا ارزهای دیگر معادل آن از صرافی معتبر نمایند. تا ۱۰۰ یورو هم بابت هزینه خدمات کنسولی از جمله ویزا و .. صرافی ها مجاز به فروش ارز به مسافران هستند.


برای اطلاع از نرخ ارز و اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا اخبار روز را در این زمینه دریافت نمایید.

شرایط فروش ارز در صرافی ها چیست؟

شرایط فروش ارز در صرافی ها چیست؟

۱۶‌/۰۵‌/۱۳۹۷ هیئت وزیران، "دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌ های مجاز" به شرح زیر ابلاغ می‌ شود:

- خرید و فروش ارز حاصل از صادرات بصورت حواله‌ های ارزی در چارچوب مقررات ارزی بر مبنای نرخ بازار صرفاً از طریق "سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) " مجاز است.

- صرافی‌ های مجاز معتبر موظفند حواله‌ های ارزی خریداری شده از صادرکنندگان را در سامانه نیما و یا بواسطه سایر صرافی‌ های معتبر و بانک‌ های عامل حداکثر ظرف مدت سه روز کاری به فروش رسانند.

- خرید و فروش ارز بصورت اسکناس  توسط صرافی‌ های مجاز معتبر صرفاً با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا) " امکان‌ پذیر است.

- کلیه صرافی‌ های مجاز معتبر می‌ توانند نسبت بخرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

- فروش ارز بصورت اسکناس توسط صرافی‌ های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی بشرح فهرست زیر با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است.

مدارک و شرایط فروش ارز در صرافی ها در جدول زیر ذکر شده است

 

شرایط فروش ارز در صرافی ها

مسئولان بانک مرکزی در حوزه ارزی تاکید کرده اند که فروش ارز با ارائه بلیت، پاسپورت و فیش پرداخت عوارض خروج از کشور به متقاضیان اقدامی غیرقانونی است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که هیچ گونه تغییری در قوانین و مقررات بانک مرکزی مبنی بر خرید و فروش ارز صورت نگرفته است و متقاضیان میتوانند ارز مورد نیاز خود را از صرافیهای مجاز بانک مرکزی تامین کنند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی سقف فروش ارز از سوی صرافیهای منتخب بانکی به صرافیهای مجاز، یکصد هزار دلار و یا یورو است.

اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند تا سقف پنج هزار یورو و یا دلار از این صرافیها ارز مورد نیاز خود رافقط با ارائه کارت ملی بصورت روزانه تهیه کنند.

برای اطلاع از نرخ ارز و اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا اخبار روز را در این زمینه دریافت نمایید.

نقدینگی چه تاثیری بر بیکاری، تولید و تورم دارد

نقدینگی چه تاثیری بر بیکاری، تولید و تورم دارد و راهکار های افزایش و کاهش آن در اقتصاد به چه شکل است؟

مفهوم پول نقد که مشخص است. پولی که در حال حاضر برای مبادله در دسترس است و می‌ توان برای خرید کالا و خدمات از آن استفاده کرد، اما نقدینگی مفهومی عام‌ تر نسبت به این واژه دارد.
 

به گزارش خبرنگاران میدان فردوسی قلب تپنده قیمت‌گذاری و خرید و فروش دلار ، روز عجیب و غریبی را سپری کرد.
بیشتر مراجعه‌کنندگان به این میدان را مسافران و توریست‌ ها تشکیل می‌ دادند که می‌ شد چهره‌ های سراسیمه و درهم آن ها را دید. دلار سه‌قیمته شده و هر کس در میدان فردوسی ساز خودش را می‌ زند.

اما صرافی‌ ها با افتخار روی شیشه‌ های مغازه خود نوشته‌ اند خرید و فروش ارز انجام نمی‌شود.
همان چند صرافی مشهور همیشگی که بعنوان صرافی معتبر شناخته می‌ شوند و طی هفته‌ های اخیر همیشه صف خریدار مقابل آن ها بود دلار می‌ فروشند،
صرافی ها هشدار می‌ دهند که نام خریدار در سیستم سنا ثبت می‌ شود و طبق شماره کارت ملی، بانک مرکزی بحساب‌ های آن ها می‌ تواند دسترسی داشته باشد.
همین چند کلمه می‌ تواند ته دل هر کسی را خالی کند و از ترس دادن مالیات و حذف برخی خدمات مانند یارانه نقدی به دلال‌ هایی رو بیاورد که برای فروش دلار تنها از شما پول می‌ خواهند و نه چیز دیگری.

برای اخبار بیشتر در مورد دلار  و ارز های دیگر میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید و همچنین میتوانید جهت تبادل ارز های خود به ارز های دیگر به صرافی پارسه مراجعه کنید.


jتماس با صرافی پارسه : 54901

وظایف صرافی در زمان تحریمات

وظایف صرافی در زمان تحریمات

دون تردید چند سالیست با این جمله برخورد دارید: «هنوز نرخ درنیامده».

معمولا وقتی قصد خرید یا فروش ارز دارید، این جمله را اول صبح زیاد شنیده اید و با کلی سوال، گوشی تلفن را قطع کرده اید یا این که از در صرافی خارج شده اید، اما معنی واقعی این عبارت چیست؟

مگر قرار نیست بانک مرکزی نرخ را برای صرافی ها اعلام کند؟ بانک که ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه کار خود را آغاز میکند، پس چرا هنوزنرخ در نیامده ؟
این جمله را میشنوید چون نرخ ارز های خارجی در ایران بنا بهردلیلی در بازار آزاد یعنی خارج از محوطه بانک مرکزی یا حتی خارج از مرز های کشورمان تعیین میشود و بنا بهردلیلی بانک مرکزی در این باره بی تفاوت عمل میکند، شاید بعلت تحریمهای یک جانبه خارجی علیه نظام بانکی ایران چاره ای ندارد.

تعطیلی صرافی‌ ها در جهت کنترل نوسانات نرخ ارز یکی از اقدامات بانک مرکزی است. دلیل این تصمیم را اینگونه بیان کردند که سیستم بانکی قابلیت و توانایی انجام تمامفعالیت‌ های صرافی‌ ها را دارد آن هم بدون اینکه هیچ گونه مشکلی در این زمینه به وجود بیاید.

صرافی ها و تحریم

صرافی بنگاهی اقتصادیست که بنا بسود و منفعت باید کار کند. در برخی از کشور ها که بانک‌ ها نقش کلیدی در معاملات ارزی، حتی در مبالغ خرد، دارند، تعداد صرافی‌ ها کم تر است اما بااین‌حال صرافی‌ وجود دارد.

در این کشور ها، صرافی‌ ها بیشتر برای انتقال پول‌ های خرد با هزینه کم تر و سرعت انتقال بالا تر از نظام بانکی شکل گرفته‌ اند. در کشور های دیگر، بدلیل تمایل به اقتصاد زیر زمینی و فرار از نظام بانکی، صرافی‌گری رواج بیشتری دارد.

اما در کل، تحریم‌ ها برای صرافان یک نعمت بود! تحریم‌ ها باعث شد که تبادلات ارزی کشور بطور رسمی به دست صراف‌ ها و شرکت‌ های تراستی مرتبط با آن ها سپرده شود. صراف‌ ها در این زمینه کمک زیادی به کشور کردند اما پاداش خوبی گرفته‌ اند.

 

برای اطلاع از نرخ ارز و اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید تا اخبار روز را در این زمینه دریافت کنید.

تماس با صرافی معتبر پارسه :  54901 (خط ویژه)

تحریم های آبان ماه (تحریم های ارزی)

تحریم های آبان ماه (تحریم های ارزی)

به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور/ رییس مرکز تجارت جهانی ایران- پس از خروج یک طرفۀ دونالد ترامپ از توافقنامه جامع هسته‌ ای "برجام" در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سالجاری، دولت آمریکا تصمیم گرفت تا تحریم های تعلیق شده قبلی به اضافۀ تحریم های جدید تری را، طی دو مرحله، یعنی ۹۰ روز و ۱۸۰ روز پس از خروجش از برجام برعلیه ایران اِعمال نماید.

اولین مرحله از تحریم های وعده داده شده در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سالجاری فعال شدند و قرار بر این است تا دومین مرحله از تحریم های اقتصادی، یکشنبه ۱۳ آبان سالجاری برعلیه کشورمان اعمال گردد.

با عنایت باینکه فردا سیزدهمین روز از دومین ماه پاییز میباشد، قرار بر این است تا مرحله دوم تحریم ها از طرف آمریکا علیه ایران ااعمال بشود. روابط بین المللی و تجارت جهانی مان و نهایتا اثر و عواقب تحریم های فردا بر زندگی، معیشت، سفره و کسب و کار مردم، همه و همه ذهن عام و خاص را مشغول کرده و تمام مردم و صاحب نظران را پیگیر پاسخ این سوألات مهم کرده است.!!

قسمتی از تحریم های مالی ماجرا

تحریم ارزی

بر اساس این تحریم، دسترسی ایران به ارز های خارجی بخصوص درآمد های نفتی محدود می گردد. لذا هر پولی که در نتیجۀ مستثنی شدن هر کشوری و یا مؤسسات مالی، به ایران پرداخت می شود باید آن مبلغ در حسابی در همان کشور نگهداری شود.

بنابر این محدودیت، بانک مرکزی ایران از دسترسی به ارز های معتبر خارجی محروم می کردد و عملاً ایران مجبور می شود تا در برابر فروش نفت، از خریدار نفتش فقط کالا بگیرد.

تحریم های آبان ماه بانکی و مالی

هدف از این تحریم‌ قطع ارتباط مالی ایران با جهان است.

یعنی همه مبادلات مالی با بانک مرکزی ایران، سایر بانک های دولتی و خصوصی و هم چنین اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع میباشد!! این تحریم شامل چند بخش است:

اقدامات مالی هدفمند

بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ میلادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا، تلاش می کرد تا با ملاقات حضوری و رو در رو با مسیولین بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری جهان، آنان را ترغیب به قطع رابطۀ مالی خود با ایران کنند.

توجیه مقامات آمریکا برای اِعمال این تحریم، اِتهام استفاده ایران از سیستم مالی جهان برای تأمین منابع مالی تروریسم و خرید سلاح و قطعات مرتبط با برنامه‌ نظامی و هسته ای خود بود.

برای اخبار بیشتر در مورد دلار  و ارز های دیگر میتوانید با صرافی پارسه در ارتباط باشید و همچنین میتوانید جهت تبادل ارز های خود به ارز های دیگر به صرافی پارسه مراجعه کنید.


jتماس با صرافی پارسه : 54901