صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

صرافی

اخبار به روز دلار ، صرافی ها و دنیای اقتصاد را با ما دنبال کنید. منبع تمامی اخبار این وبلاگ : https://parsehex.com

صف متقاضیان ارز

صف متقاضیان ارز کوتاه شد

با مجموعه تدابیری که دولت در بازار ارز و تامین به موقع تقاضا های مورد نیاز مردم در نظر گرفته است، اکنون چند هفته‌ ای هست که نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما که محلی برای فروش ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ ها، فولادی‌ و صادر کنندگان کالا های غیر نفتی است، بهم نزدیک شده و همین امر، جذابیت برای استفاده از ارز نیمایی را تحت‌ الشعاع قرار داده است.

البته نزدیکی نرخ سامانه نیما با بازار آزاد، به تنهایی جذابیت لازم برای وارد کنندگان و متقاضیان دریافت ارز را ندارد، بلکه فرآیند طولانی بررسی پرونده‌ ها و در صف ماندن برای دریافت ارز هم، موضوع دیگریست که بسیاری از وارد کنندگان را بسمت استفاده از ارز بازار آزاد یا صادر کنندگان در قالب توافقی، آزار می‌ دهد.

این در حالیست که وارد کننده می‌ تواند در توافق با صادرکننده در خارج از سامانه نیما، نرخی را برای خرید ارز، با وی توافق کند که نه نرخ نیمایی و نه نرخ خرده‌ فروشی ارز در بازار آزاد است، بلکه نرخی بینابین بوده و البته صف طولانی نیما با بروکراسی‌ های پیچیده را هم ندارد. به همین دلیل، اکنون استفاده از ارز صادرات از سوی وارد کنندگان با جذابیت بیشتری مواجه بوده است.

در عین حال، بانک مرکزی هم نرخ‌ های ارز را که بصورت روزانه اعلام می‌ کند، کاهش داده و اگر چه نرخ دلار همان ۴۲۰۰ تومان است، اما تنها به کالا های اساسی و دارو اختصاص می‌ یابد و فردی نمی‌ تواند از منابع ارزی خود دولت و بانک مرکزی، به نرخ ۴۲۰۰ تومانی بابت واردات کالا هایی غیر از دارو و اقلام اساسی استفاده نماید.

نرخ ارز امروز (چهارشنبه دوازدهم دی ماه)

گذری بر آنچه که بانک مرکزی، امروز چهارشنبه ۱۲ دی ماه برای نرخ ارز بانکی اعلام کرده است، نرخ هردلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه دوازدهم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورده است و در عین حال، هرپوند انگلیس با ۱۵۲ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۴۸۳ ریال و هریورو با ۱۹۹ ریال افت در مدت مشابه ۴۸ هزار و ۷۵ ریال ارزش‌گذاری شده است.

آنگونه که بررسی آمار های سامانه نیما نشان می‌ دهد، میانگین نرخ ارز در سامانه نیما به ازاء هریورو، حدود ۹٣٨١ تومان بوده و مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در روز های اخیر، به ٣٢ میلیون یورو رسیده است. بر این اساس روز دوشنبه، ۱۰ دی ماه، مجموع تامین ارز بابت واردات، امروز به حدود ٢۶ میلیون یورو رسیده است.

در عین حال مجموع فروش ارز حاصل از صادرات از تاریخ ١۶ مرداد تا دوشنبه دهم دی ماه به شش میلیارد و پانصد و سی و شش میلیون یورو رسید و هم چنین مجموع تامین ارز برای واردات از تاریخ ١۶ مرداد تا تاریخ مذکور ، به پنج میلیارد و هفتصد و سی و دومیلیون یورو رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.